• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

בצקת במיתרי הקול

בצקת במיתרי הקול נגרמת כתוצאה משימוש מאומץ, חשיפה לחומצה העולה מכיוון הקיבה ובעיקר כתוצאה מעישון. התוצאה היא קול עבה יותר ופחות צלול. השפעת החומרים בעשן הסיגריות גורמת להצטברות של תוכן ג'לטיני בצקתי בכמות גדולה בתוך מיתרי הקול. המיתרים משנים את צורתם וגודלם. במקום להיות בהירים, דקים וישרים, הם נהיים אדמדמים, תפוחים ומעוגלים. הבצקת מופיעה בצורה של "שקיות" מתנפנפות כאשר המיתרים נמצאים בתנועה. השפעת הבצקת היא קודם כל על גובה הצליל. עם השנים ככל שהאפקט של העישון מצטבר, הקול נהיה עמוק ועבה יותר. סובלות מכך במיוחד נשים אשר הקול שלהן נהיה יותר ויותר גברי עד שהן מזוהות לעיתים בטעות כגבר בזמן שיחת טלפון. נדרש מאמץ גדול להפקת קול בגלל העלייה בנפח ומשקל המיתרים. כאשר הבצקת קשה במיוחד יכול להתפתח קושי בנשימה עקב היצרות יחסית בגרון.

באיור: בצקת במיתרי הקול

 

 

 

 

 

 

סימפטום

בעיה אופיינית לנשים מעשנות: קול נמוך, עבה ומחוספס, לעתים מזוהה כגבר בטלפון. עייפות קולית, ליחה מרובה, תחושת גוש בגרון, לעתים קוצר נשימה.

הכנה לפני ניתוח

בדיקת סטרובוסקופיה של מיתרי הקול, בדיקות דם שגרתיות, במידת הצורך צילום חזה ואק"ג. במקרה של עישון כבד נדרש לעיתים ייעוץ רופא ריאות.

סיכוני ניתוח

כאב קל בגרון, תחושת רדימות חולפת בצד הלשון. אם יש שיניים רופפות, מודלקות וחולות הן עלולות להיפגע. נעשה שימוש במגן סיליקון מיוחד בזמן הניתוח. אין סיכון לשיניים יציבות, כולל כתרים ושתלים.

פרוצדורות עיקריות במהלך הניתוח

הרדמה כללית, הסתכלות ישירה על מיתרי הקול במכשיר מיוחד הנקרא לרינגוסקופ, שימוש במיקרוסקופ לתצפית קרובה ותלת מימדית על מיתרי הקול. הבצקת ניתנת לטיפול בשתי שיטות: שאיבת הבצקת על ידי חתך לאורך שני המיתרים, או שימוש בלייזר לצורך אידוי, החלקה וכיווץ של הרקמה העודפת. המיתרים מעוצבים למראה דק ונורמלי יותר.

משך הטיפול

כשעה

התאוששות

לאחר מס' שעות של מנוחה במחלקה ניתן להשתחרר הביתה.

המלצות לאחר ניתוח

הפסקת עישון מוחלטת! המשך עישון יביא להישנות הבצקת. שתיקה מוחלטת לשבוע. דיבור מופחת לשבוע נוסף. המנעות מאוכל חמוץ/חריף/מתובל למשך חודש, המנעות משתיה מוגזת ואלכוהול לחודש. ריפוי בדיבור במידת הצורך.


מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים