• אנגלית
  • רוסית
  • ערבית
  • עברית

כאבים והפרעות בפרקי הלסתות

רקע

כאבים בפרקי הלסתות מהווים אחוז נכבד מתלונות מתבגרים ומבוגרים ופניה לבדיקת ואבחון כירורג פה ולסת, הכאבים יכולים להיות ממוקדים לפרק אחד או לשני הפרקים יחד, מלווים לרוב בקליקים בזמן תנועה או אכילה, ולרוב בכאב שיכול אף להיות מוקרן לשרירי הלעיסה ולהוביל לתופעה שנקראת TMD – Temporomandibular Dysfunction.

במקרים של פעילות יתר לילית שנקראית גם ברוקסיזם או הידוק שיניים (clenching), המטופל יכול להופיע עם כאבי ראש בעיקר בבקרים, על פני השיניים ניתן לראות סימנים של שחיקה ואובדן מימד הגובה של השן, לצד שרירים בצדי הלסת מפותחים וגדולים. ברוקסיזם או הידוק שיניים מהווים בעיה משמעותית לשיקום שיניים על ידי כתרים היות והכוחות שמפעילים ללא מודעות בשינה עלולים להוביל לסדקים ושברים הן בשיניים טבעיות והן בכתרים ושתלים.

סיבות לבעיה

לכאבים בפרקי הלסתות יש מספר רב של אטיולוגיות כגון בעיה במיקום הדיסק הסחוסי (idwr), או פארה פונקציה (כגון ברוקסיזם או הידוק שיניים), מחלות מולדות או נרכשות כגון היפרפלזיה קונדילרית, ולאחר טראומה לסנטר או ללסת שיכול במקרים מסויימים להוביל לשבר שלא יאובחן בזמן ויוביל להפרעה תפקודית קשה.

בדיקות מקדימות ליעוץ הרפואי

צילום פנורמי עדכני לרוב זה בדיקת הסקר הראשוני

אבחון הבעיה

האבחון מבוצע באמצעות בדיקה קלינית וצילום פנורמי כבסיס, במקרים של זיהוי הפרעה במיקומו של הדיסק הסחוסי ניתן להפנות ל MRI או במקרים של שברים בפרק הלסת לאחר חבלה משתמשים ב CT, במקרים של גדילת יתר של מפרק הלסת נעשה שימוש במיפוי עצמות.

למעבר לעמוד טיפול הבעיה


מתוך מגזין א.ר.ם

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
personal
simpotms
departments
acf
Filter by Categories
dep3
Departments
ללא קטגוריה
מאמרים

רופאים מטפלים